شاک ویو تراپی جزو تجهیزات مورد استفاده در حرفه ای فیزیوتراپی می‌ باشد که برای درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی مورد استفاده واقع می شود. مرکز فروش انواع تجهیزات پزشکی، شاک ویو تراپی در برند های مختلف با قیمت های متنوع معرفی می گردد و متقاضیان می‌ توانند بر اساس سلیقه شخصی خود و توان مالی که دارند نسبت به تهیه این محصولات اقدام نمایند.

 

مرکز فروش شاک ویو تراپی

چند نکته درباره شاک ویو تراپی

همانطور که می دانید پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه تولید تجهیزات فیزیوتراپی منحصر به فرد برای حرفه های پزشکی ایجاد شده است و در واقع روش‌ های جدیدی برای درمان بیماری‌های مختلف مورد توجه قرار می‌ گیرند.
فشار مکانیکی و نیروهای کششی روی بافت که نشان داده شده است نفوذپذیری غشای سلولی را افزایش می دهد و در نتیجه گردش میکروسکوپی و در نتیجه متابولیسم را در ناحیه تحت درمان افزایش می دهد. این باعث بهبودی می شود و ممکن است منجر به انحلال رسوبات کلسیفیک شود.
جبهه فشار در پشت خود یک “حباب کاویتاسیون” ایجاد می کند که حفره های خالی کوچکی هستند که در پشت یک جبهه فشار ایجاد می شوند. شاک ویو تراپی هنگامی که حباب ها فرو می ریزند، نیرویی ایجاد می کنند که تأثیر مکانیکی بر بافت تحت درمان دارد. این نیرو به شکستن رسوبات کلسیفیک موجود در بافت آسیب دیده کمک می کند.
[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]امواج شوک، استئوبلاست‌هایی را که سلول‌هایی مسئول بهبود استخوان و تولید استخوان جدید هستند، تحریک می‌کنند. امواج شوک فیبروبلاست هایی را تحریک می کنند که سلول هایی مسئول بهبود بافت همبند مانند تاندون ها هستند. درد را با دو مکانیسم کاهش می دهد. بیهوشی با تحریک بیش از حد – انتهای عصب موضعی با محرک های زیادی غلبه می کند که فعالیت آنها کاهش می یابد و در نتیجه درد کوتاه مدت کاهش می یابد. مکانیسم کنترل دروازه – به موجب آن اعصاب موضعی برای تنظیم مجدد درک درد و کاهش طولانی مدت درد تحریک می شوند. [/hwgold-dash]

مرکز فروش شاک ویو تراپی

سه مکانیسم مختلف برای تولید امواج ضربه ای با انرژی بالا وجود دارد که منجر به سه نوع مختلف دستگاه SWT می شود:

  • موج شوک الکترومغناطیسی
  • موج شوک پیزوالکتریک
  • موج شوک الکتروهیدرولیک

امواج ضربه ای کم انرژی توسط یک موج فشار شعاعی  تولید می شوند.
این نوع موج ضربه ای به طور دقیق تر به عنوان یک موج فشار توصیف می شود و با فناوری موج ضربه ای True به روش های زیر متفاوت است:امواج ضربه ای کم انرژی با سرعت بسیار کمتری حرکت می کنند و دیوار صوتی را نمی شکنند و از این رو موج ضربه ای “واقعی” تولید نمی شود.شاک ویو تراپی امواج ضربه ای کم انرژی طولانی تر، کندتر و کم شدت هستند.

امواج فشار شعاعی شاک ویو تراپی برخلاف امواج ضربه ای پر انرژی که روی یک هدف همگرا می شوند، از منبع منحرف می شوند و در نتیجه انرژی کمتری با SWT انرژی کم در مقابل SWT انرژی بالا به بافت اعمال می شود.
به دلیل کاهش هزینه دستگاه های شاک ویو کم انرژی، بسیاری از بیماران ممکن است این تصور را داشته باشند که شاک ویو درمانی «واقعی» دریافت کرده اند. این تصور اغلب توسط بیماران نادرست و پزشکان ناآگاه ایجاد می شود. مطمئناً می تواند تفاوت هایی در اثربخشی درمان با امواج شوک با انرژی بالا در مقابل انرژی کم وجود داشته باشد. به طور کلی اثربخشی SWT بین ۶۰ تا ۸۰ درصد است. رعایت توصیه های درمانی و توانبخشی از عوامل مهم در دستیابی به نتایج مطلوب است.

مرکز فروش شاک ویو تراپی

در حال حاضر برای درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی از حرفه های متفاوتی استفاده می‌ شود که فرآیندهای شاک ویو تراپی به عنوان یک روش درمانی موثر از محبوبیت خاصی در بین فعالان و متخصصین در این زمینه برخوردار می باشد. این فرآیند درمانی در واقع عملکرد خود را به صورت ایجاد امواج صوتی به انجام می رسانند و از این طریف محل درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • [highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.3), 0 0 20px rgba(0, 0, 0, 0.1) inset” align=”;” ]روش درمانی شاک ویو تراپی مزیت‌ های بسیار زیادی را برای بیماران به ارمغان می آورد که در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد: شاک ویو تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که توانایی خود ترمیمی بدن از طریق پالس های انرژی تحریک شده افزایش می یابد. در این فرایند های درمانی هیچ عضوی صدمه نمی بیند یا دچار سایش نمی شود. روش درمانی شاک ویو تراپی یک جایگزین مناسب برای عمل های جراحی است که از نظر اقتصادی به صرفه تر است. امواج مورد استفاده در این روش درمانی و افزایش ایجاد رگ های خونی و همچنین تشکیل سلول‌ های عصبی جدید می پردازند و باعث می شود که جریان خون در ناحیه مورد هدف افزایش یابد و از این طریق تسکین درد ایجاد می گردد. [/highlight-paper]

مرکز فروش شاک ویو تراپی

ایمنی دستگاه شاک ویو تراپی

فناوری پایه درگیر در درمان با امواج برون بدنی برای چندین دهه برای درمان میلیون ها نفر استفاده شده است. این فناوری به طور گسترده در کل اروپا و امریکا و سایر کشورهای دنیا  مورد استفاده قرار گرفته است و در تمام این مدت، ESWT سیستم اسکلتی عضلانی عملاً هیچ عارضه جانبی جدی در صورت استفاده توسط پزشکان آموزش دیده ندارد . در واقع، حتی کوچکترین  عوارض جانبی خفیف مانند گزگز، درد، قرمزی یا کبودی نسبتا نادر، خفیف و گذرا هستند و به سرعت از بین میروند و نسبت به درمان بی نظیر و تقریبا بدون برگشت این دستگاه بسیار ناچیز است .

اصول تولید شاک ویو تراپی

اساساً چهار روش مختلف برای تولید “موج ضربه ای” وجود دارد. که به عبارت ساده عبارتند از:

  • تخلیه جرقه. پیزوالکتریک؛ الکترومغناطیسی و
  • پنوماتیک (یا الکتروهیدرولیک). موجی که تولید می شود از نظر محتوای انرژی متفاوت است و همچنین ویژگی های نفوذ متفاوتی در بافت انسان خواهد داشت.
    در درمان متداول ترین روش تولید بر اساس سیستم پنوماتیک است و دلیل اصلی آن این است که یک موج شعاعی (پراکنده) ایجاد می شود. امواج متمرکز برای مداخلات “جراحی” ضروری هستند، اما با توجه به ماهیت مخرب آنها، کمتر برای استفاده های درمانی مناسب هستند. امواج متمرکز گاهی اوقات به عنوان امواج ضربه ای “سخت” نیز شناخته می شوند، و موج شعاعی یا پراکنده، موج ضربه ای “نرم” نامیده می شود.مرکز فروش شاک ویو تراپی

قیمت خرید شاک ویو تراپی

بازار فروش شاک ویو تراپی در سال های اخیر با اطلاع پیدا کردن متقاضیان از فواید و مزیت های استفاده از این روش بسیار زیاد شده است و همان طور که در مبحث قبلی اشاره کردیم مزیت‌ های استفاده از این روش درمانی در مقایسه با دیگر نمونه‌ ها بسیار بیشتر می‌ باشد.

قیمت شاک ویو تراپی بر اساس کیفیت این محصول و نحوه عملکرد آن مشخص می گردد.برای همین است که کلینیک ها و اورولوزیست ها و فیزیوتراپیست ها به دنبال مرکز فروش شاک ویو تراپی هستند تا بتوانند پخش عمده شاک ویو فیزیوتراپی را برای خریدی امن و مطمن برای تجهیز کردن کلینیک های خود اسنتفاده کنند و این ایمن بودن یعنی اطمینان از صحت و سلامت کالا و به موقع و سالم رسیدن دست مکشتری و خدمات پس از فروش و ار همه مهمتر گارانتی پس از خرید میباشد .
این نوع تجهیزات همانند دیگر تجهیزات پزشکی بر اساس آپشن های مختلفی طراحی و تولید می‌ شوند که نحوه حرکت و عملکرد پروب ها در این نوع محصولات با یک دیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد و باعث تفاوت قیمت خرید آنها در بازار می گردد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *