قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی اولتراسوند یکی از مهمترین عوامل برای استفاده کننده های این دستگاه است..یکی از رایجترین و به روز ترین روش ها در فیزیوتراپی است. اولتراسوند برای گرمادهی به بافت های نرم بدن انسان میباشد. در فیزیوتراپی برای گرمادهی به رباط ها، مفصل ها، تاندون ها و عضلات از اولتراسوند استفاده میشود. دو نوع دستگاه اولتراسوند وجود دارد که کاربرد های متفاوتی باهم دارند.یکی اولتراسوند در فیزیوتراپی و دیگری اولتراسوند تشخیصی که در سونوگرافی استفاده میشود .برای دیدن جنین در داخل شکم مادر است..قیمت دستگاه اولتراسوندسونوگرافی و قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی با هم تفاوت های زیادی دارند .

 

قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی

اولتراسوند ونحوه تاثیرش بر بافت های بدن

اولتراسوند با گرمادهی عمقی به بافتهای بدن موجب کم شدن درد در ان ناحیه، افزایش گردش خون در ان بافت ، تاندون ،عضلات ، رباط ها میشود. دستگاه اولتراسوند همچنین با گرمادهی بالایی که دارد باعث میشود عضلاتی که به هر دلیلی سفت شده اند و دچار درد برای بیمار هستند قابلیت کشش و نرم شدن عضله را به همراه دارد که کمک شایانی به بیماران کرده و از این جهت مورد استقبال قرار گرفته است.

اولتراسوند چگونه عمل میکند؟

اولتراسوند امواجی مکانیکی و صوتی دارند . اولتراسوند با استفاده از یک پروپ با سری گرد مستقیما به روی پوست بیمار کشیده میشود .برای جلوگیری از اصطکاک و همچنین برای عبور هرچه بهتر اموج اولتراسوند از ژل اولتراسوند استفاده میکنند. سپس فیزیوتراپ با استفاده از مهارت و دانش خود با حرکات دورانی روی موضع درد بیمارش شروع به درمان میکند. این درمان بین۳ تا ۵دقیقه ممکن است زمان ببرد . که این زمان بسته به مساحت عضو مورد نظر متفاوت است.دکتر فیزیوتراپ با استفاده از تنظیماتی که روی دستگاه وجود داد میتواند عمق نفوذ امواج اولتراسوند را کنترل کند.

 

قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی

قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی

قیمت دستگاه فیزیوتراپی مهمترین عامل برای خرید دستگاه است کلینیک ها برای تجهیز کلینیک های خود به قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی نیاز دارند و باید پایین ترین قیمت اما بهترین کیفیت را برای خرید خود در نظر بگیرند.مهمترین عامل برای خرید به یاد ماندنی و با خیال آسوده خرید این است که کالایی که دریافت می کنیم با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی و همچنین با ضمانت و گارانتی معتبر به دست ما برسد همچنین شرکتی که از آن خریداری انجام می شود باید تعهد کافی داشته باشد تا بتوانیم با خیالی راحت سرمایه خود را از و سلامتی بیماران خود را در اختیار آن قرار دهیم.

اولتراسوند درمان قطعی کدام بیماری هاست؟

از دستگاه اولتراسوند برای درمان بوریست ها،التهاب کپسول مفصل،ورم مفاصل ، تاندونیست ها ،چسبندگی بافتی اسپاسم های عضلانی استفاده میشود. قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی عامل مهم برای تمامی پزشکان فیزیوتراپ هست زیرا به کمک این دستگاه میتوان امواجی به بدن بیماران فرستاد که این امواج باعث حرکت سلولها در زیر بافت ها میشوند که سبب این حرکت گرم شدن بافت هاست و باعث بهبود هر چه سریعتر بیماران میشود.

 

قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی

اولتراسوند فیزیوتراپی چگونه به درمان بیماری کمک میکند؟

فیزیوتراپی در اصطلاح به معنی روشهایی نرم و ملایم استفاده از گرما و گاه نور برای استفاده از روش های تکنولوژی های جدید برای درمان بیماری ها برای درمان بیمار های متفاوتی نظیر سنگ کلیه سنگ صفرا وجود تومور های سرطانی و غیره می باشد.

سونوگرافی های درمانی به طور کلی به هر نوع روش التراسونیک ای اطلاق میشه از التراسوند برای فواید درمانی آن استفاده می کنند با استفاده از اولتراسوند میتوان به تحویل دارو با به روش اتوماسیون هدفمند تحویل دارو به پوست با اولتراسوند از طریق پوست درمان سرطان سونوگرافی های بدون تمرکز و التراسوند متمرکز که برای درمان سرطان ها استفاده می شود، نام برد. در کاربردهایی که گفته شد سونوگرافی از طریق بافت بدن انسان که عبور می کند جایی که منبع اصلی اثر بیولوژیکی در آن مشاهده می‌شود سونوگرافی امواج صوتی بین 800 هرتز تا 20000000 هرتز شده است که توسط انسان قابل شنیدن نیست. قدرت نسبتاً بالایی که دارد می‌تواند رسوبات یا بافت های سنگی را درهم شکند، اثر داروها را در ناحیه آسیب دیده را تسریع می بخشد، به اندازه گیری خاصیت کشتسانی بافت بدن کمک می کند، و می تواند به مرتب سازی سلول ها و ذرات کوچک برای تحقیق استفاده می شوند کمک کند.

 

قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی

اولتراسوند و کاربردهای درمانی آن

پالس‌های متمرکز اولتراسوند با انرژی بالا می‌توانند موجب درهم شکستن سنگ های بدن شوند سنگ های دردناکی نظیر سنگ های کلیه که برای دفع آنها معمولاً بیماران کلیوی بسیار درد های زیادی می‌کشند و طولانی مدت و سنگ های کیسه صفرا صفرا جهان نیز دردی خفیف اما همیشگی در زیر دنده سمت راست بیماران آنها را آزار داده و استفاده از این نوع تکنولوژی می تواند بدون باز کردن و جراحی باز موجب در هم شکستن سنگ ها شود. به اولتراسوند متمرکز نیز می‌توانند به درمان آب مروارید بپردازند و می توان از آن کمک گرفت. سونوگرافی ها می توانند تومورهای استقلال گفت های غیر تهاجمی را نیز از یاد ببرند که به این تکنیک تکنیک سونوگرافی های متمرکز با شدت بالا می گویند. افزایش جذب دارو با داروسازی هدفمند صوتی انرژی صوتی روی بافت های مورد نظر متمرکز می‌شود و این انرژی صوتی متمرکز شده باعث نفوذ پذیری داروهای درمانی در سطح پوست و بافت ها های عضلانیه بدن بیمار می شود همچنین التراسونیک برای تحریک انتشار داروهای ضد سرطان میتوان استفاده کرد.

قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی

     اثر بسیار مهم التراسوند که موجب محبوبیت این دستگاه بین پزشکان برای درمان بیماران خود شده است.

  • افزایش جریان خون در ناحیه تحت درمان است همه ما میدانیم که افزایش جریان خون در بافتی که آسیب دیده کمک به تسریع روند بهبودی می کند به صورتی که با انتقال اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز لیپیدها و بافت آسیب دیده توسط خون کمک به درمان هرچه سریعتر و کوتاه شدن تایم بهبودی بیمار می شود.
  • دومین مورد کاهش درد ناشی از کاهش تورم و ادم این رو این این مورد هم به صورتی است که فرکانس ها و پالس هایی که از طریق التراسونیک وارد بدن بیمار می شود کمک به کاهش درد بیمار می کند.
  • ماساژ آرام و آهسته تاندون های ربات های عضلانی در ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است زیرا هیچ گونه فشار اضافی که باعث درد و آزار بیمار شود به آن وارد نمی شود. و این ماساژ و گرمایی که از طریق دستگاه اولتراسوند وارد ناحیه آسیب دیده می شود کمک به ملایم شدن بافت اسکار میکند.

قیمت دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی

مزیت با دو اثر اصلی اولتراسوند درمانی بدست می آید باید بدانیم که این دو اثر اصلی کدام ها هستند؟ اول اثر حرارتی، دوم اثر غیر حرارتی.

اثرات حرارتی به دلیل جذب امواج صوتی باعث ایجاد حرارت می شود و اثرات غیر حرارتی از طریق میکرو جریان و جریان صوتی است. اثرات حفره های ناشی از ارتعاشات بافت هاست می کند که مستقیماً غشای سلول را تحریک می کند. به نظر می‌رسد این مدل از درمان پاسخ دهی مطلوب تری را برای بیماران به ارمغان آورده است است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *