خرید اینترنتی دستگاه تراکشن ستون فقرات از معتبرترین سایت و به صورت غیر حضوری برای عموم مردم  به خصوص بیمارانی که درد میکشند از ناحیه های اسیب دیده ی بدنشان بسیار آسان و کاربردی است همچنین دستگاه های دیگر فیزیوتراپی چون شاک ویو ، اولتراسوند ، کمباین ، تنس و… . نکته حایز اهمیت این است که خرید شما بسیار آسان و با مشاوره گرفتن از افرادی کار بلد و تکنسین های این کار هستند باشد . همچنین باید قیمتی مناسب و خدمات پس از فروش و گارانتی معتبری هم داشته باشد. آخرین نکته و اساسی ترین نکته سهولت در انجام خرید و تحویل به موقع و سالم در محل مورد نظر بیمار است.

دستگاه تراکشن ستون فقرات

اطلاعاتی مفید درباره دستگاه تراکشن

کشش ستون فقرات یک گزینه درمانی است که مبتنی بر اعمال نیروی طولی به محور ستون فقرات است. به عبارت دیگر، قسمت‌هایی از ستون فقرات در جهت مخالف کشیده می‌شوند تا وضعیت بخش‌های آسیب‌دیده ستون فقرات را ثابت یا تغییر دهند. این نیرو معمولاً از طریق یک سری وزنه یا یک وسیله ثابت به جمجمه اعمال می شود و لازم است که بیمار یا در رختخواب نگه داشته شود یا در جلیقه هاله قرار گیرد.
فلش هایی که در جهت مخالف دستگاه تراکشن ستون فقرات هستند. بخش‌هایی از ستون فقرات در جهت مخالف کشیده می‌شوند تا موقعیت بخش‌های آسیب‌دیده ستون فقرات را تثبیت یا تغییر دهند.


تاریخچه کشش ستون فقرات

قرن هاست که پزشکان از مفهوم کشش آگاه بوده اند. با این حال، تا اواخر قرن ۱۸ به شدت مورد بررسی قرار نگرفت یا به عنوان یک گزینه درمانی استفاده نشد. در آن زمان، نشانه های اولیه برای کشش ستون فقرات، اصلاح اسکولیوز و تغییر شکل ستون فقرات، مدیریت راشیتیسم، و برای تسکین کمردرد با هر منشا یا مکانی بود.
بعدها در قرن نوزدهم، تلاش‌هایی برای درمان بسیاری از اختلالات عصبی با کشش ستون فقرات (از جمله بیماری‌هایی مانند بیماری پارکینسون و ناتوانی جنسی) انجام شد. نیازی به گفتن نیست که نتایج به طور کلی سازگار نبودند و این تکنیک در بین افراد جامعه پزشکی مورد حمایت زیادی قرار نگرفت. در نیمه اول قرن بیستم، استفاده های پذیرفته شده از کشش ستون فقرات عمدتاً در زمینه های جراحی ستون فقرات گردنی و اغلب در مدیریت ضربه و درد ستون فقرات متمرکز شد.

 

دستگاه تراکشن ستون فقرات

 

موارد استفاده از کشش ستون فقرات

تعدادی از کاربردهای دستگاه تراکشن ستون فقرات  پذیرفته شده پزشکی برای کشش ستون فقرات وجود دارد که شامل حرکت دادن بافت های نرم یا مفاصل، رفع فشار ریشه های عصبی تحت فشار و کاهش فتق دیسک های بین مهره ای با استفاده ار دستگاه تراکشن ستون فقرات است. در حال حاضر مهمترین کاربرد کشش برای مدیریت ناپایداری ستون فقرات گردنی است. ناپایداری به عنوان آسیب به ستون فقرات گردنی، از طریق تروما یا بیماری، که منجر به پتانسیل جابجایی / بد جوش خوردن استخوان های شکسته قبل از بهبود یا حرکت غیر طبیعی ناحیه آسیب دیده با احتمال آسیب عصبی اضافی می شود، تعریف می شود. کشش وسیله ای بسیار موثر برای تنظیم مجدد دررفتگی ستون فقرات گردنی و ایجاد ثبات برای این نوع آسیب های ستون فقرات گردنی است.

کشش ستون فقرات گردنی با وزن کم ممکن است در درمان اولیه رادیکولوپاتی گردنی ناشی از فتق دیسک مفید باشد. در این موارد ۷ تا ۱۰ پوند. کشش تقریباً یک ساعت سه بار در روز اعمال می شود. برخی از تنظیمات دستگاه تراکشن ستون فقرات به بیمار اجازه می دهند کشش را در رختخواب اعمال کند در حالی که برخی دیگر وزنه را روی در آویزان می کنند و بیمار روی صندلی می نشیند.

 

دستگاه تراکشن ستون فقرات

فروش مستقیم دستگاه تراکشن ستون فقرات با کیفیتی بی نظیر

 

[highlight-red bcolor=”green” align=”right” ]برای خرید انواع محصولات فیزیوتراپی و دستگاه تراکشن ستون فقرات کافیست با مشاورین فروش ما تماس حاصل فرمایید تا بهترین ها را به شما معرفی نمایند و شما با خیالی آسوده بتوانید به درمان خود بپردازید.[/highlight-red]

کشش ستون فقرات چگونه اعمال می شود؟ 

کشش ستون فقرات و دیسک متکی به اعمال یک نیروی حواس پرتی (به سمت بالا) است که به جمجمه وارد می شود در حالی که بقیه بدن در جای خود قرار دارد. برای اعمال موفقیت آمیز این نیرو، استفاده از وسیله ای که محکم به جمجمه متصل است، الزامی است. در روزهای اولیه کشش ستون فقرات، ترکیبی از تسمه ها و مهارها استفاده می شد که به دور سر پیچیده می شد و به مکانیسمی که مسئول اعمال نیرو بود متصل می شد. اشکال این نوع سیستم این بود که استفاده طولانی مدت از تسمه ها، به ویژه با وزنه های سنگین، به پوست زیرین چانه و گردن بسیار آسیب می رساند. در بسیاری از موارد بیماران پس از کشش طولانی مدت با زخم های فشاری و آسیب جدی پوستی مواجه شدند.

دستگاه تراکشن ستون فقرات

در سراسر اواسط قرن بیستم، پیشرفت‌هایی صورت گرفت که از قلاب‌ها یا انبرهایی استفاده می‌کردند که محکم به جمجمه متصل می‌شدند. عارضه اصلی استفاده از انبر جمجمه، امکان نفوذ پین‌هایی به جمجمه بود که برای اتصال انبر به سر استفاده می‌شد. راه حلی برای این مشکل در اوایل دهه ۱۹۸۰ از طریق پیشرفتی به نام انبر گاردنر-ولز ظاهر شد. این دستگاه U شکل به طور خاص برای کنترل فشار در محل اتصال پین به سر ساخته شده بود و در نتیجه خطر آسیب به جمجمه را به میزان قابل توجهی کاهش می داد. وسیله دیگری که برای اعمال کشش ستون فقرات قابل قبول است هاله است که در اصل حلقه ای است که از طریق یک سری چهار پین به سر متصل می شود. نیروی کشش در ابتدا از طریق هر دوی این دستگاه دستگاه تراکشن ستون فقرات با ثابت کردن نیم تنه بیمار در رختخواب اعمال می شود در حالی که یک سری وزنه به تدریج به انبر یا هاله اضافه می شود. برای بیمارانی که نیاز به درمان طولانی مدت با دستگاه تراکشن ستون فقرات دارند، جلیقه هاله ترجیحاً به جای انبر گاردنر-ولز و کشش مبتنی بر تخت استفاده می شود.

دستگاه تراکشن ستون فقرات

همانطور که قبلا ذکر شد همچنان از هارنس یا تسمه برای درمان فتق دیسک استفاده می شود. در این موارد مقدار وزن مورد استفاده کم و زمان صرف شده در کشش متناوب است. و بستگی به نطر پزشک درمانگر دارد و همچنین میزان آسیب وارد شده به بیمار که باز هم همه و همه با نطر پزشک قابل تغییر است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *