تراکشن چیست ؟ تراکشن که به آن کشش ستون فقرات نیز می گویند یک نوع روش درمانی است که فشار اضافی به ستون فقرات را کاهش داده و باعث تسکین درد حاصل از فشار وارد می شود . به طوری که در طی درمان با کشش در ستون فقرات ایجاد می‌شود . فشار دیسک ها به هم کم شده و باعث کاهش درد بین دیسکی در کمر میشود . تراکشن در حوزه پزشکی یعنی کشیدن آرام به نرمی در ناحیه شکستگی یا دررفتگی در بدن است . اینکار اغلب به کمک طناب ها قرقره ها و وزنه ها انجام می شود. به وسیله این ابزارها فشاری وارد به بافت های آسیب دیده می‌شود که باعث بهبود می‌شود.

تراکشن

به وسیله این ابزار ها فشاری وارد به بافت های آسیب دیده می‌شود که باعث بهبود ناصر ناحیه آسیب دیده می‌شود . هدف از تراکشن بازگرداندن بخش آسیب دیده به جای خود است .و کمک به ثابت ماندن در همان وضعیت است . با کشیدن و ثابت نگه داشتن مواد مغذی بین مفصل و مهره ها به همه اندامک ها رسیده .و اولتراسوند روند بهبود را تسریع می بخشد. کشش ستون فقرات برای درمان فتق دیسک ،دردهای عصب همان سیاتیک . بیماری‌های دژنرایتو دیسک ، گیر افتادگی اعصاب و خیلی از مشکلات کمر و گردن استفاده میشود.
تراکشن در موارد دیگری نیز کاربرد دارد : پایدارسازی و همسان سازی شکستگی ها ی بازو و یا پای شکسته با ثابت نگه داشتن آن کمک به کاهش درد بیمار میکند . خصوصا شکستگی های وخیمی که نیاز به جراحی دارد. درمان نافرمی های استخوان بدن مثل گوژ پشتی ،کمک به بهبود بهسفتی و گرفتگی و محدود شدن حرکت ماهیچه ها .و تاندون ها مفاصل ،کشش گردن و جلوگیری از اسپاسم عضلانی

تراکشن

انواع تراکشن

دو نوع اصلی تراکشن دیدگی تراکشن یا کشش اسکلتی و دیگری تراکشن یا کشش خصوصی است . نوع درمان بستگی به محل آسیب دیدگی و نظر پزشک متخصص دارد. و دستگاه شاک ویو لاغری قیمت مناسبی دارد.

تراکشن اسکلتی (اسکلتال تراکشن)

تراکشن اسکلتی مستقیماً بر روی استخوان محل آسیب دیده و می شود. برای مثال پیچ پین و یا سیم در استخوان ها و یا مفصل ها قرار داده می‌شود. معمولاً برای شکستگی های ران بازو و مهره های گردن استفاده می شود. بعد از اینکه این اجسام یعنی پین پیچ یا سیم در بدن فرد بیمار قرار گرفت . از وزنه ها برای کشیدن و قرار دادن  استخوان های آسیب دیده و جابجا شده سر جای خودش استفاده می کند. در کشش اسکلتی برای التیام درد و کاهش درد بیمار از بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی یا موضعی استفاده می کنند و دستگاه کمباین از نمونه دستگاه های صادراتی است.

تراکشن

تراکشن پوستی

تراکشن پوستی غیر تهاجمی تر از تراکشن اسکلتی است. شامل اسپیلت ها،بانداژها ، نوارهای چسبنده به پوست درست زیر شکستگی ست متصل می‌شود. و بعد وزن ها به آن وصل می گردند برای کنترل اسپاسم های عضلانی و بی حرکت کردن یک ناحیه قبل از عمل انجام جراحی انجام می شود. از کشش پوستی اغلب برای کشش پوست سر و گردن و کمربند لگنی استفاده می شود. معمولاً کشش پوستی برای عضلات و بافتها و ماهیچه ها مورد استفاده قرار میگیرد . به ندرت تنها راه درمان است و معمولاً برای آماده سازی بیمار قبل از جراحی از این روش استفاده می کنند و ترکشن گرانتر شده است.

دستگاه هایی که دارای کیفیت بیشتری هستند، نسبت به دیگر انواع آن ها با قیمت های بیشتری عرضه می‌

تراکشن

عوارض کشش

در این روش درمان عوارض بلندمدت و خطرناکی وجود ندارد . اما در این روش عوارض کوتاه مدت و گاهی دردناک تر از قبل از انجام کشش . برای بیمار بعد از تراکشن رخ می دهد. برخی از بیماران در ناحیه تحتانی خود بعد از درمان احساس درد می کند .معمولاً بیماران که کمردرد های شدیدی دارند نباید تحت این درمان قرار بگیرد .چون عوارض و درد برای آنها زیاد خواهد بود. در این موارد پزشک تصمیم می‌گیرد که این درمان برای بیمار انجام شود یا خیر. از جمله عوارض تراکشن شکنندگی پوست، یبوست. فشار بر روی عصب، اشکال در گردش خون ،بی اشتهایی ،عفونت ادراری و حتی زخم بستر .از جمله عوارض کشش است.

تراکشن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *